Sommario
Chi è un cliente Advocate?
Con Brand Advocate si definiscono quei clienti che attribuiscono un NPS (Net Promoter Score – qui ti spieghiamo cos’è) di 9 o 10 ad una azienda. Sono veri e propri portavoce che fanno pubblicità al brand gratuitamente e si fanno portatori dei valori che lo contraddistinguono.
Cosa vuol dire essere Brand Ambassador?
Il Brand Ambassador, noto anche come portavoce della marca o come ambasciatore della marca, è un professionista interno o esterno all’azienda che ha il compito di promuovere il brand, di stimolare gli acquisti, di fidelizzare i clienti acquisiti, di favorire l’engagement (coinvolgimento) e di consolidare la reputazione …
Come essere un buon Brand Ambassador?
Le principali competenze richieste ad un Brand Ambassador sono:
- Conoscenza di principi e tecniche di marketing e vendita.
- Ottime capacità comunicative.
- Atteggiamento estroverso e amichevole.
- Capacità di networking.
- Conoscenza professionale dei social media.
- Capacità di creare e gestire una community online.
What happened to brand advocacy on social media?
All these brand advocacy campaigns sent customers crazy on social media, as they tried to rack up points, retweet, or whatever else was required to take part and get their yummy coffees while they were at it.
What is customer brand advocacy?
Customer brand advocacy is when your customers share the positive qualities of your product, service, or interaction with your business. Your customers practice brand advocacy when they share on social media, talk with their friends or family, or engage directly with your brand.
What does social media advocacy mean to you?
Social media advocacy means leveraging the social networks of the people who like you and/or are invested in your continued success: your customers and employees.
Is brand advocacy better than influencer marketing?
Brand advocacy is ranked even higher than influencer marketing. According to the previously mentioned Forrester Research Inc. study, 18 percent of consumers trust influencers while a whopping 92 percent trust brand advocates. Deciding to launch a social media brand advocacy program involves activating advocates all over the globe.